Anderhalve maand Melbourne

Jaja, ik verblijf al anderhalve maand in Melbourne. 2 weken daarvan in een hostel, 2 weken in de auto en 2 weken in een appartement. En die laatste 4 weken spendeerde ik samen met een Duitser die ik leerde kennen op een tomatenfarm in Sale. En helaas, dat was toch wel de ergste job die ik ooit heb uitgeoefend. 50 dollarcent voor een emmer, dus ongeveer 100 emmers op een dag levert je 50 dollar op, terwijl het minimumloon op $15/h ligt. Schandalig, maar als je een Turkse werkgever hebt is dat niet zo verwonderlijk.

Nu, het leverde dus wel een goede vriendschap op met 2 Duitsers, waarvan ik met 1 dus al 4 weken doorbreng.

Terug in Melbourne na 2 daagjes countryside, begon de zoektocht naar werk. En dat was voor mij de zwaarste periode ooit. 4 weken non-stop zoeken naar werk met een toch wel uitgebreide CV met veel variatie in jobs leverde me tot nog toe geen job op. Ofwel heb je een RSA, RSG, White Card, Police Check, … nodig ofwel vragen ze een borg van $150. Dus nee, bedankt, betalen voor een job doe ik niet. Ander probleem is dat je die irritante MyKi Kaart nodig zal hebben, dus heb ik me er eentje aangeschaft. $14 zuurverdiende dollars in de vuilbak want die kaart kost $6 en er staat $8 op de kaart die na 1 dag OV volledig is opgebruikt. Zelf zou ik ze nooit aanschaffen, maar al mijn roommates zeiden “je hebt een MyKi nodig om werk te vinden”, dus daarom kocht ik ze dan maar.

Een voordeel van een appartement is dat je veel rustiger leeft, meer privacy hebt en lekkerder kan koken. En dat laatste, jaja, mmmmmmmm. Oliebollen, stoverij met frieten, cake, brownies, confituur, Indisch, Koreaans,  en noem maar op. Delicious. Een ander voordeel is dat je met je roomies andere talen spreekt. Zo optimaliseer ik mijn Frans en Duits daar en mijn Engels is reeds optimaal doordat je het dagelijks gebruikt. Alleen mijn Nederlands, daar heb ik nu wat problemen mee. Het omschakelen naar mijn moedertaal is toch iets lastiger dan gedacht. Nu, ik vind het bijlange niet erg want ik spreek nu niet bepaald graag Nederlands 😉 I prefer English!

Ook leuk, ik kan nu ijs kopen. En groenten en fruit. 10kg tomaten voor $2, 7 kg abrikozen voor 5$ en noem maar op.

Nu, geen foto’s, ik kan de stad niet blijven fotograferen natuurlijk. Het volgende bericht komt er hopelijk als ik een job heb, geld verdien en verder trek richting Adelaide of Nieuw-Zeeland.

See ya soon

Geef een reactie

