De laatste avonturen Down Under – Deel 3

Dit is het op een na laatste deel van mijn onwaarschijnlijke jaar Down Under dus hopelijk heb je veel plezier met het lezen ervan, want een volgend avontuur staat pas later op het programma.

De laatste trip eindigde in Noosa, dus dat is waar we hier van start gaan. Noosa is zowat het St. Martens Latem van Queensland, een sjiek stadje met peperdure woningen aan de waterkant. Ik logeerde er in Flashpackers, wat een uitstekend hostel is en waar je wel zeer gemakkelijk aan de praat raakt met mensen. En hoe kan het ook anders, de eerste personen die ik er aansprak waren Duitsers. Ook veel Nederlanders in dit hostel en algemeen in Noosa. Wel leuk, een generale repetitie voor de grote aanpassing van november. Noosa is een mooie locatie met een uitstekend nationaal park, wat vlakbij het hostel ligt, en goede surflocaties (al kan ik er nog steeds geen kloten van). Ik startte de coastal walk en daar kwam plots het Canadese meisje tevoorschijn die ik de dag voordien al had gesproken. Dus wat deden we, samen de wandeling verder zetten. En dat was een uitstekend idee, want zo kwam ik enkele locaties te weten die ik zelf nooit ontdekt zou hebben. Zo gingen we zwemmen in de Fairy pools, rotsbaden die gevuld worden met zeewater bij hoogtij. En er groeit koraal in. We deden er enkele duiken, zwommen wat en zetten onze tocht verder op zoek naar koala’s. Helaas na 5,4 km wandelen hadden we geen enkele koala gezien, waarschijnlijk namen ze hun rustdag op zondag (ook al slapen ze al 22 uur per dag). Zij deed de walk opnieuw, ik ging verder naar Hastings St om er wat foto’s te maken. Vervolgens deed ik nog het Noosa Park (of hoe het ook heet) en daarna wandelde ik richting Noosaville. In totaal deed ik een slordige 20 km, wat een behoorlijke afstand is in zo’n klein plaatsje.

IMG_6942 IMG_6944 IMG_6948De volgende dag deed ik de Everglades, uniek want de enige andere liggen in Florida en zijn vergeven met krokodillen en ander gevaarlijk grut. De tocht had ik wel wat anders voorgesteld. Voor 95 AUD, wat behoorlijk duur is, luister je eerst 2 uur naar de uitleg en peddel je vervolgens 1,5 uur op een meer alvorens je de Everglades bereikt. Daar kan je nog ongeveer 1,5-2 uur rondvaren alvorens je terug mag peddelen naar de startplaats. Dit vond ik persoonlijk het minste uitje op mijn Eastcoast trip. Nu wel sportief en behoorlijk verbrand aan het einde van de dag.

DCIM100GOPROG0150283.

DCIM100GOPROG0150283.

IMG_6965 IMG_6970Mijn laatste dag in Noosa spendeerde ik met een poging tot surfen. Het peddelen lukt maar het rechtop staan, daar blijf ik moeite mee hebben. Dus dan maar de bus nemen richting Brisbane en daar gezellig mijn laatste dagen in Queensland doorbrengen.

En in Brisbane kreeg ik regen, 3 dagen lang. De stad had ik al gezien in de eerste dag voor deze trip startte, maar nu deed ik alles nogmaals en beter. En zo zag ik de city hall (gratis tour), de kloktoren, de botanical gardens, Roma Parklands, Chinatown (wel China Street eerder), Suncorp Stadium, XXXX Brewery (met enorm dure tours) en tal van andere locaties. Veel gewandel dus, maar best leuk want de stad is niet zo heel groot.

IMG_6976 IMG_6985Ik bezocht ook New Farm, een suburb waar letterlijk geen bal te zien valt. Brisbane is naar mijn oordeel een iets te saaie stad om in te leven. Want op donderdag, voor ik terug naar Sydney vloog, sprak ik nog eens af met de Zweedse jongen die ik nog kende van de Whitsundays. We waren op zoek naar een uitgaanslocatie, alleen vonden we er geen enkele. Dus dan maar onze traditie aanhouden en een cola rum (Cuba Libre) bestellen en bijpraten over de fantastische roadtrip die we beide hadden gemaakt. Ook ontmoette ik er nog een Canadees meisje die ik in Noosa al had leren kennen en gingen we lekker lui pizza eten.

IMG_6982 IMG_6994 IMG_6998 IMG_7005 IMG_7036 IMG_7041 IMG_7045En dan op vrijdag vloog ik terug naar Sydney. Het hostel was onvoorstelbaar slecht. Nog nooit had ik zo’n dure en zo’n slechte accommodatie gehad over mijn hele trip of zelfs mijn leven. Dus die dag, gelukkig heel kort, bracht ik door met de Canadees waar ik de hele periode in Sydney mee had doorgebracht en we brachten onder meer een bezoekje aan Sculptures by the Sea in Bondi. Nu dat viel me tegen aangezien ik dacht dat het zandsculpturen waren. Niet dus, maar het was toch een kort en blij weerzien (op het hostel na dan) met Sydney.

Geef een reactie

